Search
Close this search box.
Search

تماس

Tehran

Search
Close this search box.

جستجو کنید

بیوگرافی ترلان پروانه

Tarlan Parvaneh ترلان پروانه کیست؟

خلاصه تیتر مطالب

با بیوگرافی ترلان پروانه بیشتر آشنا شوید

ترلان پروانه متولد سال ۱۳۷۷ در شهر شیراز است. او در ۱۸ تیر ماه متولد و در رشته گرافیک مدرک دیپلم خود را گرفت. او تنها دختر خانواده است و دارای یک برادر بزرگتر است. از سال ۱۳۸۳ تا به اکنون در حوزه فیلم و سینما فعالیت دارد. این بازیگر ایرانی به دلیل چهره زیبا و توانایی در بازیگری، توانسته در سال‌های فعالیت خود در سینما، تلویزیون و تئاتر نقش‌های به یاد ماندنی و زیبایی را ایفا کند.

ورود ترلان پروانه به دنیای بازیگری

ورود این بازیگر به حرفه سینما و تئاتر از بازی در یک تیزر تبلیغاتی آغاز شده است. ترلان پروانه در سه سالگی با بازی کردن در یک تیزر تبلیغاتی شامپو، توانست نظرات و توجه برنامه سازان را به خود جلب کند. سپس با حضور در برخی از برنامه‌های شبکه جام جم و شبکه یک سیما، توانست به عنوان بازیگر کودک در سریال‌ها و فیلم‌ها انتخاب شود. از میان بازیگرانی که از دوران کودکی وارد این حرفه شدند، ترلان پروانه توانسته نقش‌های متفاوتی را بازی کند. او سعی کرده است در طی سال‌ها فعالیت خود فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترها را به درستی انتخاب کند. اولویت او برای ایفای نقش ابتدا فیلمنامه، سپس نقش‌های چالش برانگیز است.

عده‌ای بر این تصور هستند آنچه باعث شده است ترلان پروانه برای برخی از فیلم‌ها انتخاب شود، چهره زیبای او است. چشم‌های گربه‌ای این بازیگر، او را برای ایفای نقش‌ها، به یکی از گزینه‌های پیشنهادی تبدیل کرده است. او دوست دارد فارغ از چهره زیبایی که دارد، به دلیل تجربه فراوان، در نقش‌هایی که متفاوت هستند، توانایی‌های خود را بیشتر محک بزند.

علاقمندی‌های ترلان پروانه

علاقمندی‌های ترلان پروانه

ترلان پروانه در کودکی سوارکاری، موسیقی و فن زبان را تجربه کرده است. او در کنار بازیگری اوقات فراغت خود را با کتاب خواندن، آشپزی کردن و فیلم دیدن سپری می‌کند. در میان ورزش‌ها نیز به دوچرخه سواری، سوارکاری و بسکتبال علاقمند است. از دیگر فعالیت‌های امروز او، مدلینگ است. او به واسطه چهره زیبا و قد بلندی که دارد، برای بسیاری از برندها به عنوان مدل، فعالیت خود را آغاز کرده است. برای شناخت بیشتر این بازیگر مشهور می‌توانید در اینستاگرام او را دنبال کنید.

مروری بر آثار سینمایی ترلان پروانه

ترلان پروانه در سال ۱۳۸۳ با فیلم «رویای آخر» به کارگردانی مهرداد خوشبخت فعالیت خود را آغاز کرد. سپس با بازی در فیلم‌های «چپ دست»، «بالا بلند»، «مادر صدامو می‌شنوی»، «باغ آلوچه» و «زن بدلی» در سال ۱۳۸۴ به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۳۸۵ نیز با بازی در فیلم‌های «عاشق»، «پاپیتال» و «نصف مال من مال تو»، فعالیت خود را در این زمینه ادامه داد. سپس از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ هر سال با یک فیلم در سینما حضور پیدا کرد.

فیلم «چهار بهار»، «خاطرات فردا»، «خروس بی‌محل» و «انسان‌ها» از جمله فیلم‌های این چهار سال هستند. سال ۱۳۹۰ با بازی در فیلم «آهوی پیشونی سفید ۱» و «بی خداحافظی»، در سال ۱۳۹۱ فیلم «به خاطر پونه» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، سال ۱۳۹۲ در فیلم «مردن به وقت شهریور» و «آخرین روز سال» فعالیت خود را به عنوان بازیگر در حوزه سینما ادامه داد.

در سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم «شیفت شب»، در سال ۱۳۹۴ در فیلم «فراری»، در سال ۱۳۹۵ در فیلم «گشت ارشاد» و در سال ۱۳۹۶ در ۳ فیلم «جاده قدیم»، «آهوی پیشونی سفید ۲» و «پریسا» توانست نقش‌های به یاد ماندنی را ایفا کند. در سال ۱۳۹۷ نیز در دو فیلم «مصائب شیرین ۲» و «آهوی پیشونی سفید ۳»، ترلان پروانه توانست بازی متفاوتی را ارائه دهد. در سال ۱۳۹۸ با انتخاب فیلم «گربه سیاه»، «رویای سهراب» و «تا ابد» توانست کارنامه کاری خود را تکمیل کند. اما در سال ۱۴۰۰ بازی متفاوت او در فیلم «علفزار» باعث شد تا بتواند توانایی‌های خود را بیش از پیش به معرض نمایش بگذارد. او با سال‌ها فعالیت و هوش بالا، این توانایی را دارد تا در فیلم‌های خاص، به عنوان یک کاراکتر و شخصیت اصلی ایفای نقش کند.

مروری بر آثار تلویزیونی ترلان پروانه

آثار تلویزیونی ترلان پروانه

ترلان پروانه یک سال قبل از اینکه در فیلم سینمایی بازی کند، در سریال «بچه‌های خیابان» به کارگردانی همایون اسعدیان ایفای نقش کرده بود. از جمله سریال‌های تلویزیونی او می‌توان به «۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها»، «خوش غیرت»، «پیله‌های پرواز»، «جایزه بزرگ»، «شبی از شب‌ها»، «مسافری از گرونگل»، «زیر تیغ»، «قاب‌های خالی»، «خسته دلان»، «ملکوت»، «ارمغان تاریکی»، «تا ثریا»، «سرزمین کهن»، «گذر از رنج‌ها»، «چرخ و فلک» و «کوبار» اشاره کرد.

مروری بر آثار تئاتر ترلان پروانه

همچنین این بازیگر تجربه بازی در تئاترهای «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش»، «هفتمین جان سگ»، «حکم» و «امشب اینجا» را دارد.

مروری بر آثار نمایش خانگی ترلان پروانه

در سال‌های اخیر نمایش خانگی نیز توانسته در کنار سینما، تلویزیون و تئاتر یک رسانه دیگر برای ارائه آثار تصویری باشد. ترلان پروانه نیز در نمایش خانگی توانسته حضوری فعال داشته باشد. سریال «نفوذ»، «رالی ایرانی ۲»، «رقص روی شیشه»، «سیاوش»، «شب‌های مافیا»، «آهوی من مارال» و «پدرخوانده» از جمله فعالیت‌های این بازیگر در حوزه نمایش خانگی است.

جوایز ترلان پروانه

گرچه از سال ۱۳۸۳ ترلان پروانه در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر به ایفای پرداخته است، اما تنها در سال ۱۳۹۱ برای فیلم آهوی پیشونی سفید، توانست پروانه زرین بهترین بازیگر دختر را از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دریافت کند.

بررسی پشت پرده روابط ترلان پروانه با سلبریتی‌ها

روابط ترلان پروانه با سلبریتی‌ها

همه بازیگران در دوران حرفه‌ای کاری خود از شایعات در امان نبوده‌اند، ترلان پروانه نیز که به عنوان یکی از بازیگرهای جنجالی شناخته می‌شود از این شایعات در امان نبود است. در ادامه پشت پرده روابط ترلان پروانه با سلبریتی‌ها را مرور خواهیم کرد.

ترلان پروانه و سعید عزت اللهی

یکی از خبرهایی که برای ترلان پروانه توانست اینستاگرام را منفجر کند، خبر ازدواج او با سعید عزت اللهی فوتبالیست بود. در کامنت‌های پست‌های ترلان پروانه و سعید عزت اللهی، خبر ازدواج این دو منتشر شد. حضور هر دو در جشنواره فجر باعث شده بود عده‌ای تصور کنند که این دو با یکدیگر ازدواج کرده اند، اما پس از مدتی سعید عزت اللهی این خبر را تکذیب کرد و تنها به این جمله اکتفا کرد که «ما مدتی در ارتباط بودیم و به دلیل ‌عدم تفاهم این رابطه را به پایان رساندیم».

ترلان پروانه نیز نسبت به این واکنش سعید عزت اللهی تنها به انتشار یک بیت شعر در اینستاگرام اکتفا کرد، «هر کس بد ما به خلق گوید ما چهره ز غم نمی‌خراشیم ما خوبی او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم» و پرونده خبر ازدواج ترلان پروانه و سعید عزت اللهی بسته شد.

ترلان پروانه و ارسلان قاسمی

از دیگر شایعاتی که برای ترلان پروانه به وجود آمد، خبر ازدواج او با ارسلان قاسمی بازیگر جوان سینما، تلویزیون و تئاتر بود. اما این خبر به سرعت از سوی هر دو خانواده تکذیب و این پرونده شایعه نیز خیلی زود بسته شد. آنچه باعث شده بود تا این شایعه در خصوص ترلان پروانه و ارسلان قاسمی ایجاد شود، انتخاب هر دو بازیگر برای فیلم‌ها و سریال‌های متعدد بود. در دوره‌ای، ترلان پروانه و ارسلان قاسمی به عنوان زوج هنری در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها انتخاب می‌شدند، که این موضوع باعث شده بود تا تصور شود این دو در ارتباط هستند و قصد ازدواج دارند.

ترلان پروانه و امید حاجیلی

حاشیه دیگری که برای ترلان پروانه رخ داد، ارتباط او با امید حاجیلی بود. ترلان پروانه و امید حاجیلی هر دو به عنوان مهمان در برنامه مجید صالحی دعوت شده بودند و با پرسش و پاسخ در خصوص ازدواج، شایعاتی برای این دو بازیگر به وجود آمد. اما هر دو این موضوع را تکذیب کردند.

ترلان پروانه و شروین حاجی‌پور

رابطه ترلان پروانه و شروین حاجی‌پور

اخیرا در خصوص ارتباط ترلان پروانه و شروین حاجی‌پور خواننده، شایعاتی به وجود آمده است. این شایعه از یک لایو اینستاگرامی آغاز شد. شروین حاجی‌پور با انتشار یک لایو اینستاگرامی و بازگو کردن خاطرات خود، این شایعه را تقویت کرد که یک رابطه عاطفی بین او و ترلان پروانه وجود دارد. هیچ یک از این دو نفر این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده

از پشت پرده روابط ترلان پروانه با سلبریتی‎ها، نوبت به احمدزاده رسیده است. از دیگر فوتبالیست‌هایی که با ترلان پروانه ارتباط دارد، فرشاد احمدزاده است. با انتشار یک تصویر باعث شد تا شایعه ارتباط ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده قوت بگیرد. در این تصویر ترلان پروانه دست در دست فرشاد احمدزاده دیده می‌شود، پس از انتشار این تصویر هر دو کامنت اینستاگرام خود را غیر فعال کردند و هیچ واکنشی نسبت به عکس منتشر شده نشان ندادند.

سخن پایانی

پس از انتشار شایعات فراوان در خصوص زندگی ترلان پروانه، اما این بازیگر همچنان مجرد است و ازدواج نکرده است. باید دید در آینده، شایعاتی که در خصوص این بازیگر مطرح می‌شود مربوط به کدام فوتبالیست یا بازیگر است. به دور از حواشی و شایعات، ترلان پروانه به عنوان بازیگری که از کودکی وارد این حرفه شده است، توانسته با توانایی‌هایی که دارد نقش‌های زیبایی را ایفا کند. اما او هنوز در ابتدای راه بازیگری است و باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند تا بتواند نقش‌های ماندگاری را از خود به جای بگذارد.

خوشحالیم که با ما در سایت سلب نیوز همراه هستید امیدواریم مطالب مفیدتر و به روزتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

سوالات متداول

ترلان پروانه متولد چه سالی است و چه تحصیلاتی دارد؟

ترلان پروانه متولد 18 تیر ماه سال 1377، دارای مدرک دیپلم گرافیک است.

آیا ترلان پروانه موفق به دریافت جایزه شده است؟

ترلان پروانه در سال ۱۳۹۱، برای فیلم آهوی پیشونی سفید، پروانه زرین، بهترین بازیگر دختر را از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دریافت کرد.

آیا ترلان پروانه با سعید عزت اللهی ازدواج کرده است؟

خیر، آنها به دلیل نداشتن تفاهم کافی رابطه خود را تمام کردند، در حال حاضر ترلان پروانه مجرد است.

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *