Search
Close this search box.
Search

تماس

Tehran

Search
Close this search box.

جستجو کنید

ماجرای دستگیری امیر تتلو در ترکیه و دیپورت به ایران چیست؟

علت بازداشت تتلو در ترکیه

خلاصه تیتر مطالب

امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، به‌دلیل حاشیه سازی‌های مکررش در طول چندین سال گذشته، همواره در صدر اخبار سلبریتی‌ها بوده است. حضور وی در ایران و دیدارش با رئیس جمهور ایران، از جمله این موارد است که طرفداران حتما آن را بیاد دارند. حال در یک حاشیه سازی جدید، شاهد دستگیری وی در کشور ترکیه و بازگشت وی به ایران هستیم. او در چند سال گذشته ساکن شهر استانبول کشور ترکیه بوده است. اخیرا هم یک سری ویدیو از خانه وی به بیرون درز کرده که حضور دختران متعدد را در آن نشان می‌دهد. در این ویدیوها شاهد بهم خوردن حال چند تن از این دختران بوده‌ایم.

همین اتفاقات هم شایعات پیرامون سوء استفاده تتلو از دختران جوان طرفدار وی را بالا برده و یک سری شکایت هم داشته‌ایم. گویا خانواده دختران زیر ۱۸ سال که به خانه تتلو رفت و آمد داشته‌اند، به قوه قضاییه شکایت کرده و وی را به دستگاه قضایی کشانده‌اند. در نهایت همین اتفاقات سبب شد که پلیس ترکیه او را دستگیر کرده و پس از یک بازجویی و بازداشت چند روزه، او را به ایران بازگرداند. تتلو از طریق مرز بازرگان تحویل ایران شده و بلافاصله هم توسط دستور قضایی در کشور بازداشت شد. روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی هم در این باره اطلاعیه‌ای را صادر کرده و این خبر را تایید کرد.

بازداشت تتلو در ایران

گویا امیر تتلو در کشور شاکیان خصوصی متعددی داشته و بیشتر آن‌ها هم خانواده دختران جوانی هستند که به خانه وی رفت و آمد داشته‌اند. در نهایت اتهامات وی هم تفهمیم شده و امیر تتلو جهت تکمیل کامل تحقیقات، تحویل مقامات قضایی شده است.

اقدامات امیر تتلو

هدف امیر تتلو از آمدن به ایران چیست؟

تتلو در چند سال اخیر با اقداماتی که به گسترش فساد و ارائه محتوای فحاشانه برای جوانان و نوجوانان انجام داده، توجه به خود را جلب کرده است. آثار او به گونه‌ای است که در تضاد با اصول اخلاقی قرار گرفته‌اند و به هیچ وجه در رده‌ی آثار هنری قرار نمی‌گیرند. رفتارهای اخلاقی و فساد رفتاری تتلو در دوره‌ای که در ترکیه به سر می‌برد، به حدی جلب توجه کرده است که او حتی اجازه مدیریت حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی ندارد و موظف به ایجاد اکانت با هویت خود نمی‌شود.

این‌ها صرفا شایعه نبوده و تتلو بارها در پست‌های توییتر خود، رفتارهای خارج از عرف خود را نشان داده است. بدرفتاری با دختران و فاحشی‌های مکرر، تنها گوشه‌ای از اقدامات وی است و منجر به حساس شدن پلیس ترکیه به وی شده بود. این رفتارها در بعضی موارد هم به‌منظور جلب توجه بیشتر و مقابله با مشهور شدن افرادی همچون ساسی مانکن بوده است. امیر تتلو طی کنسرت‌هایی هم که در کشور ترکیه و جاهای دیگر برگزار می‌کرد، مدام به رفتارهای خارج عرف و توهین آمیز دست زده بود.

تلاش‌های تتلو برای برگزاری کنسرت در کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل محدودیت‌های قانونی این اتحادیه بی‌فایده بوده و امکان ورود به این کشورها برای او ممکن نشده است. یکی از اقدامات برجسته او در جهت ترویج فساد و فحشا، فراخوان برای حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در محل اقامت او در استانبول بوده که باعث شکایت‌های متعدد از سوی افراد در داخل ایران شده است و تتلو با شکایت‌های فراوانی مواجه است. سو استفاده از علاقه‌ قشر جوان به وی و ناآگاهی آن‌ها، سبب چنین اتفاقات زیان‌باری شده و باید دید که مقامات قضایی ایرانی چه تصمیمی در مورد وی اتخاذ خواهند کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *